By continuing to use our site, you consent to the processing of cookies, user data (location information, type and version of the OS, the type and version of the browser, the type of device and the resolution of its screen, the source of where the user came from, from which site or for what advertisement, language OS and Browser, which pages are opened and to which buttons the user presses, ip-address) for the purpose of site functioning, retargeting and statistical surveys and reviews. 

Lionel Laroche, Ph.D, P.Eng

Keynote Speaker

Globally recognized as a cross cultural and diversity expert, Dr. Lionel Laroche has over 20 years experience of providing cross-cultural training and consulting services to over 100,000 people in 18 countries. Dr. Laroche has spoken at many conferences organized by and for ESL / EAL teachers / professors in BC, Alberta, Manitoba, and Ontario. He teaches courses regularly in several business schools, including the Rotman / Schulich / DeGroote / Alberta School of Business and the Faculty of Management of the University of Lethbridge.

Dr. Laroche is the author of over 100 publications examining the impact of cultural differences on organizations in general and HR topics in particular. He has written three books:

•    Danger and Opportunity: Bridging Cultural Diversity for Competitive Advantage
•    Recruiting, Retaining and Promoting Culturally Diverse Employees, Managing Cultural Diversity in Technical Professions
•    Managing Cultural Diversity in Technical Professions

Born in France, Dr. Laroche obtained his “Diplôme d’Ingénieur Polytechnicien” from the Ecole Polytechnique de Paris, France and his Ph. D. in Chemical Engineering from the California Institute of Technology in Pasadena, California, USA. Having learned English as a Second Language himself, he can certainly relate to the challenges that students experience when they come to Canada to learn that language.
 

Conférencier principal

Reconnu à l’échelle mondiale à titre de spécialiste de la diversité culturelle, Lionel Laroche compte plus de 20 ans d’expérience comme prestataire de services de formation interculturelle et de consultation à l’intention de plus de 100 000 personnes, dans 18 pays. M. Laroche a prononcé des allocutions lors de nombreuses conférences organisées par et pour des professeurs d’ALS et d’ALA, en Colombie-Britannique, en Alberta, au Manitoba et en Ontario. Il donne régulièrement des cours dans plusieurs écoles de commerce, y compris la Rotman School of Management, la Schulich School of Business, la DeGroote School of Business, l’Alberta School of Business et la faculté d’administration de l’Université de Lethbridge.

M. Laroche est l’auteur de plus d’une centaine de publications portant sur l’incidence des différences culturelles sur les organisations, en général, et des sujets concernant les ressources humaines, en particulier. Il a écrit trois livres :

• Danger and Opportunity: Bridging Cultural Diversity for Competitive Advantage;
• Recruiting, Retaining and Promoting Culturally Diverse Employees, Managing Cultural Diversity in Technical Professions;
• Managing Cultural Diversity in Technical Professions.

Né en France, M. Laroche a obtenu son diplôme d’ingénieur polytechnicien de l’École polytechnique de Paris, en France, et son doctorat en génie chimique du California Institute of Technology, à Pasadena, en Californie, aux États-Unis. Ayant lui-même appris l’anglais comme langue seconde, il comprend manifestement les défis auxquels les étudiants font face lorsqu’ils viennent apprendre cette langue au Canada.


Dr. Denise Abreu-e-Lima, Languages Without Borders

President

Dr. Abreu-e-Lima is a Professor in the Faculty of Letters at the Federal University of São Carlos (UFSCar) and has been President of the Brazilian federal program Languages without Borders at the Ministry of Education since 2012. She was President of the Brazilian Board of Open University Coordinators (CAPES, 2011-12.) Dr. Abreu-e-Lima received the Distinguished Humphrey Leadership Award for the Languages without Borders Program in 2016, and a Noble Partnerships award for the Languages without Borders Program by the Canadian Embassy in Brazil in 2017. Dr. Abreu-e-Lima possesses a post doctorate in Distance Education from Purdue University(USA), a PhD in Applied Linguistics from the University of Campinas (Brazil.)

Présidente

Professeure à la faculté des lettres de l’Université fédérale de São Carlos (UFSCar), Mme Abreu-e-Lima, Ph. D., est présidente du programme fédéral brésilien Langues sans frontières du ministère de l’Éducation depuis 2012. Elle a été présidente du conseil brésilien des coordonnateurs d’universités ouvertes (CAPES, 2011-2012). Mme Abreu-e-Lima s’est vu conférer le prestigieux prix du leadership Humphrey pour le programme Langues sans frontières, en 2016, et un prix Noble pour les partenariats en raison du programme Langues sans frontières, décerné en 2017 par l’ambassade du Canada au Brésil. Elle détient un post-doctorat en éducation à distance de l’Université Purdue (É.-U.) et un doctorat en linguistique appliquée de l’Université de Campinas (Brésil).

Dr. Waldenor Moraes, Languages Without Borders

Vice-President

Dr. Moraes is a Professor of Linguistics and Director of International Affairs at the Federal University of Uberlandia, and Vice-President of the Brazilian federal program Language Without Borders Program at the Ministry of Education. He was President of the Brazilian Council of Provosts for Undergraduate Studies from 2010-2012. Dr. Moraes has a degree in English language teaching and learning from the University of Brasília, and an MA in English and PhD in Linguistics from the University of São Paulo. He developed post-doctoral studies on internationalization and language policies at the University of Ottawa and supervises MA and PhD theses in the field of teacher education, teaching and learning of English, the use of emerging technologies, language policies and internationalization of higher education.

Vice-président

M. Moraes, Ph. D., est professeur de linguistique, directeur des affaires internationales à l’Université fédérale d’Uberlandia et vice-président du programme fédéral brésilien Langues sans frontières, au ministère de l’Éducation. De 2010 à 2012, il était président du conseil brésilien des doyens pour les études de premier cycle. Il détient un diplôme en enseignement et apprentissage de l’anglais de l’Université de Brasilia ainsi qu’une maîtrise en anglais et un doctorat en linguistique de l’Université de São Paulo. Il a créé des études postdoctorales sur l’internationalisation et les politiques linguistiques à l’Université d’Ottawa et supervise les thèses de maîtrise et de doctorat dans le domaine de la formation des enseignants, l’enseignement et l’apprentissage de l’anglais, l’utilisation de nouvelles technologies, les politiques linguistiques et l’internationalisation de l’enseignement supérieur.


Nadia Ramseier, Algonquin College

Marketing Manager, International Student Recruitment

Nadia Ramseier is a Manager for international marketing and recruitment at Algonquin College in Ottawa. Nadia Ramseier is a Manager for international marketing and recruitment at Algonquin College in Ottawa. She has worked in the international education field for the past 17 years, at community colleges and universities in Ontario, and has acquired a broad knowledge of the recruitment of international students into publicly funded language, college and university programmes.

In her current position at Algonquin, Nadia is in charge of marketing Algonquin’s programs overseas to international students. Her responsibilities include research and market analysis to design and implement the overall marketing and recruitment strategies to increase student enrolments at the college. 

Directrice du marketing international et du recrutement

Nadia Ramseier est directrice du marketing international et du recrutement au Collège Algonquin à Ottawa. Elle a travaillé dans le domaine de l'éducation internationale au cours des 17 dernières années, dans des collèges communautaires et des universités en Ontario et a acquis une vaste connaissance du recrutement d'étudiants internationaux dans des programmes de langues, de collèges et d'universités financés par la Province.


Dans son poste actuel au sein du Collège, Nadia est responsable de la commercialisation des programmes à l'étranger pour les étudiants internationaux. Ses responsabilités incluent la recherche et l'analyse de marché pour concevoir et mettre en œuvre les stratégies globales de marketing et de recrutement pour augmenter les inscriptions des étudiants au Collège.


Steven Wood, Algonquin College

Manager, Offshore Program of Study Administrator

Steven Preston Wood joined Algonquin College as the Manager of Offshore Programs of Study in 2013. Prior to this role, Steven was a professor at Algonquin College since 2009.

Steven is responsible for managing the development, evaluation, and improvement of Algonquin College Programs of Study delivered offshore. He coordinates with internal Algonquin College stakeholders including the Registrar, Academic Development, and Information Technology Services, Academic Administrators and Chairs and external stakeholders to provide guidance, administrative support and direction. He also coordinates the Annual Curriculum Review and cyclical Program Quality Assurance processes for programs delivered offshore. Finally, he is responsible guidance and direction to academic staff onshore and offshore on policies and procedures and recommends professional development needed to ensure effective academic programs and to assist with strategies for improvement for areas identified as needing improvement.

Gestionnaire, Administrateur des programmes d'études extracôtiers

Steven Preston Wood s'est joint au Collège Algonquin à titre de gestionnaire des programmes d'études extracôtiers en 2013. Auparavant, Steven était professeur au Collège depuis 2009.

Steven est responsable de la gestion du développement, de l'évaluation et de l'amélioration des programmes d'études du Collège Algonquin offerts à l'étranger. Il coordonne avec les intervenants internes du Collège Algonquin, y compris le registraire, le développement académique et les services de technologie de l'information, les administrateurs académiques et les présidents et les intervenants externes pour fournir des conseils, un soutien administratif et des directives. Il coordonne également l'examen annuel du curriculum et les processus cycliques d'assurance de la qualité du programme pour les programmes offerts à l'étranger. Enfin, il conseille et guide le personnel académique sur place et à l'étranger sur les politiques et les procédures et recommande le développement professionnel nécessaire pour assurer des programmes académiques efficaces et pour aider les stratégies d'amélioration pour les domaines identifiés comme nécessitant une amélioration.


David Parkinson, University of Saskatchewan

Director of Language Center

David Parkinson has been the Director of the University of Saskatchewan Language Centre for over 17 years. Prior to this position, he worked in the educational private sector both domestically and internationally in a number of roles. Under his leadership, the Language Centre has effectively represented the university in strategic planning and execution of international recruitment, and has become a key member of the university’s recruitment leadership team. David and the Language Centre staff have worked towards the development of a comprehensive, progressive and prudent approach to using external recruitment agencies.

Directeur du centre de langues

David Parkinson est directeur du Centre des langues de l'Université de la Saskatchewan depuis plus de 17 ans. Avant d'occuper ce poste, il a travaillé dans le secteur privé éducatif à l'échelle nationale et internationale dans un certain nombre de rôles. Sous sa direction, le Centre des langues a représenté efficacement l'université dans la planification stratégique et l'exécution du recrutement international et est devenu un membre clé de l'équipe de direction du recrutement de l'université. David et le personnel du Centre de langues ont travaillé à l'élaboration d'une approche globale, progressive et prudente pour l'utilisation d'agences de recrutement externes.


Dale Yellowlees, University of Saskatchewan

Marketing Coordinator

Dale Yellowlees has worked in public sector education for 48 years. After many years as a secondary teacher and school system curriculum leader he became administrator of an international program comprised of curriculum development, student exchanges, language study and, ultimately, international student recruitment. Since 2001 he has been Marketing Coordinator for the University of Saskatchewan Language Centre with most recent responsibility for design and implementation of a comprehensive agency management system for the university.

Coordinateur du marketing

Dale Yellowlees a travaillé dans le secteur public pendant 48 ans. Après de nombreuses années en tant qu'enseignant secondaire et responsable des programmes scolaires, il est devenu administrateur d'un programme international comprenant l'élaboration de programmes, les échanges d'étudiants, l'étude des langues et, finalement, le recrutement d'étudiants internationaux. Depuis 2001, il est coordonnateur du marketing au Centre des langues de l'Université de la Saskatchewan. Il est responsable de la conception et de la mise en œuvre d'un système complet de gestion des agences pour l'université.


Haviva Parnes, EC English Language Centres

Compliance Director

Haviva Parnes is the Compliance Director at EC English Language Centres, which was recently granted 5 years re-accreditation from the US accreditor - ACCET. In this role, she oversees accreditation and licensing for both the US and Canada, as well as internal policy and procedure. Haviva has implemented a standardized approach to quality assurance and best practices at EC and is passionate about taking the fear out of compliance. Haviva has worked in the field for over 10 years, starting as a teacher and then moving into administration.

Directrice de la conformité

Haviva Parnes est la directrice de la conformité pour les EC English Language Centres, dont l’accréditation de l’organisme américain, ACCET, a récemment été renouvelée pour une période de 5 ans. Dans l’exercice de ses fonctions, elle surveille l’accréditation et l’homologation pour les États-Unis et le Canada, ainsi que les politiques et procédures internes. Haviva a mis en œuvre une approche normalisée pour l’assurance de la qualité et les pratiques exemplaires à EC et se voue à dissiper toute crainte concernant la conformité. Ayant travaillé dans le domaine depuis plus de 10 ans, Haviva a tout d’abord été enseignante avant de passer à l’administration.


Bert Vercamer, Sentio, the Global Education Network 

Chief Programmer Innovation Office of AFS Intercultural Programs 

Bert Vercamer is the Chief Program Innovation Officer of AFS Intercultural Programs at Sentio, the Global Education Network. Sentio offers the Global Competence Certificate, as well as internships, study, teaching and volunteering abroad, and language education. Bert has been working in intercultural learning and education environments for over 16 years, living and working in over 40 countries. His professional foci are international mobility, global education, organizational development and intercultural learning. Bert has a Masters of Economics and is currently pursuing a Masters of Intercultural Relations. He speaks Dutch, French, Belgian and German, and can fake a little Spanish.

Agent en chef de l'innovation des programmes pour les programmes interculturels d'AFS

Bert Vercamer est l’agent en chef de l’innovation des programmes pour les programmes interculturels d’AFS chez Sentio, Global Education Network. Sentio offre le Certificat d’apprentissage interculturel, ainsi que des stages, des études, l’enseignement et le bénévolat à l’étranger ainsi que la formation linguistique. Bert œuvre depuis plus de 16 ans dans des milieux d’apprentissage et d’éducation interculturels et a vécu et travaillé dans plus de 40 pays. Ses domaines d’intérêt professionnels sont la mobilité internationale, l’éducation mondiale, le développement organisationnel et l’apprentissage interculturel. Titulaire d’une maîtrise en sciences économiques, Bert poursuit actuellement une maîtrise en relations interculturelles. Il parle le néerlandais, le français, le belge et l’allemand et se débrouille un peu en espagnol.


John Taplin, Global Village Calgary

Director

John Taplin was a founding director of Global Village Calgary, where he is President and CEO. He is also President of GV Victoria. John’s experience in education includes teaching, teacher training, and directing English language businesses in the private and public sectors. A board member of Languages Canada since 2012, John has also been co-chair of the Conference and Membership Committee since 2010.

Directeur

John Taplin est le directeur fondateur de Global Village Calgary, où il est PDG. Il est aussi président de GV Victoria. L’expérience de John dans le domaine de l’éducation comprend l’enseignement, la formation des enseignants et la direction d’entreprises de langue anglaise, dans les secteurs privé et public. Membre du conseil d’administration de Langues Canada depuis 2012, John est aussi, depuis 2010, le coprésident du comité du congrès et des effectifs.


Lori Potolicki Steers, Trent-ESL English for University Program

Instructor and Academic Liaison

Lori Potolicki Steers is an Instructor and the Academic Liaison for the Trent-ESL English for University Program. She has a Masters in Education in Languages and Literacies Education from the Ontario Institute for Studies in Education at the University of Toronto

Chargée de cours et agente de liaison

Chargée de cours et agente de liaison universitaire pour le programme ESL English for University, de l’Université Trent, Lori Potolicki Steers détient une maîtrise en enseignement des langues et en alphabétisation de l’Institut d’études pédagogiques de l’Ontario, de l’Université de Toronto.


Glenda Fish, Trent-ESL English for University Program

Instructor and Curriculum Coordinator

Glenda Fish is an Instructor and the Curriculum Coordinator for the Trent-ESL English for University Program. Her primary focus is on enabling students to transition from ESL to credit courses. Glenda has been teaching EAP, ESL and university preparation skills for over 20 years, and understands the needs of learners in both ESL and regular university studies. Glenda has worked in post-secondary settings in both Canada and New Zealand and has Masters of Education and Masters of Divinity degrees.

Chargée de cours et coordonnatrice de programme

Chargée de cours et coordonnatrice du programme ESL English for University, de l’Université Trent, Glenda Fish vise principalement à permettre aux étudiants de passer des cours d’ALS à des cours à unités. Glenda donne des cours d’EAP, d’ALS et sur la préparation aux études universitaires depuis plus de 20 ans et comprend les besoins des apprenants en matière d’ALS et d’études universitaires courantes. Glenda a travaillé en milieu postsecondaire au Canada et en Nouvelle-Zélande et détient une maîtrise en éducation et une maîtrise en théologie.


Philippe Taza, Higher Education Marketing

Founder

As the founder of Higher Education Marketing, Philippe provides digital marketing solutions for education institutions at all levels, including language schools all over the world. A certified digital analyst with over 15 years of experience in the sector, Philippe specializes in Google Analytics, Education Lead Generation, and Search Engine Optimization, and oversees a team of 25 digital marketing specialists that includes dedicated web development, SEM, content marketing, social media, and project management teams.

Fondateur

À titre de fondateur de Higher Education Marketing, Philippe fournit des solutions de marketing numériques aux établissements d’enseignement à tous les niveaux, y compris les écoles de langues partout au monde. Analyste numérique agréé comptant plus de 15 ans d’expérience dans le secteur, Philippe se spécialise en Google Analytics, recherche de clients potentiels dans le domaine de l’éducation et optimisation des moteurs de recherche et supervise une équipe de 25 spécialistes du marketing numérique chargés de développement Web spécialisé, de marketing des moteurs de recherche, de marketing de contenu, de médias sociaux et d’équipes de gestion de projet.


Lauren Barrows, Paragon Testing Enterprises

Senior Product Development Specialist and Assistant Manager of the Test Research and Department Division

Lauren Barrows is a Senior Product Development Specialist and Assistant Manager of the Test Research and Development Division at Paragon Testing Enterprises. At Paragon she supervises the teams that create and score the CELPIP-General Test, the CAEL tests, and the LPI. Lauren has over ten years of professional experience in the test development industry, and has developed language tests for several branches of the US and Canadian Governments, including the Foreign Service Institute, Defense Language Institute, Department of Education, and FBI in the United States, and the Public Service Commission in Canada. Ms. Barrows has an MA in Linguistics and Applied Language Studies and a TESL Certificate from Carleton University.                                    

Spécialiste principale du développement de produit et directrice adjointe de la division d’essais, de recherche et de développement

Spécialiste principale du développement de produit et directrice adjointe de la division d’essais, de recherche et de développement de Paragon Testing Enterprises, Lauren Barrows supervise les équipes qui créent et notent le test général de CELPIP, les tests CAEL et le LPI. Lauren possède plus de dix ans d’expérience professionnelle dans le secteur de l’élaboration de test et a créé des tests linguistiques pour plusieurs directions générales des gouvernements américain et canadien, y compris le Foreign Service Institute, le Defense Language Institute, le Department of Education et le FBI aux États-Unis et la Commission de la fonction publique au Canada. Mme Barrows détient une maîtrise en linguistique et études de linguistique appliquée et un certificat TESL de l’Université Carleton.


Marcie Mealia, Paragon Testing Enterprises

Manager of Academic Relations

Marcie Mealia is the Manager of Academic Relations at Paragon Testing Enterprises. Marcie has spent several years working with colleges and universities across Canada and the US in university publishing, online education and, most recently, in International education and the English Language Proficiency Market. Marcie holds a Bachelor of Science degree in Education from Indiana University and a Master in School Administration from Butler University.

Gestionnaire des relations universitaires 

Marcie Mealia est la gestionnaire des relations universitaires chez Paragon Testing Enterprises. Marcie a travaillé pendant plusieurs années avec des collèges et universités de partout au Canada et aux États-Unis, dans le secteur de l’édition universitaire, de l’éducation en ligne et, plus récemment, de l’éducation internationale ainsi que du marché des compétences linguistiques en anglais. Marcie est titulaire d’un baccalauréat ès sciences en éducation de l’Université de l’Indiana et d’une maîtrise en administration scolaire de l’Université Butler.


Dr. Kristjan Seferaj, British Council 

IELTS Ontario Client Relations Executive and Master Teacher Trainer 

Dr. Kristjan Seferaj is an IELTS Ontario Client Relations Executive and Master Teacher Trainer with the British Council. He has over twenty years of international experience in teaching English as a foreign language, teacher training and education administration. Dr. Seferaj possesses a PhD from the faculty of Languages and Social Sciences at Ashton University (UK.) His research interests lie in fields of language testing, teacher training, teacher decision-making, and ESL methodology.

Cadre supérieur en relations avec la clientèle à IELTS Ontario et pédagogue principal

Cadre supérieur en relations avec la clientèle à IELTS Ontario et pédagogue principal chargé de former les enseignants auprès du British Council, Kristjan Seferaj, Ph. D., compte plus de vingt ans d’expérience internationale en enseignement de l’anglais comme langue étrangère, en formation des enseignants et en administration de l’éducation. M. Seferaj possède un doctorat de la faculté de langues et de sciences sociales de l’Université Ashton (Royaume-Uni). Ses intérêts en matière de recherche relèvent des domaines de l’évaluation des connaissances linguistiques, de la formation des enseignants, du processus décisionnel des enseignants et de la méthodologie de l’ALS.


Dr. Sabiha Khuram, British Council 

Global Consultant for IELTS Teacher Training Workshops

Dr. Sabiha Khuram is a Global Consultant for IELTS Teacher Training Workshops for the British Council. She is a multi-lingual educator with extensive teaching and management experience in various secondary and post secondary settings. Dr. Khuram has a Doctorate in Educational Leadership from Northern Washington University (USA) and a double Masters of Arts in Educational Leadership / English Language Teaching from the University of Nottingham (UK) and Kinnaird College for Women (Pakistan.)

Consultante internationale en ateliers de formation des enseignants de l'IELTS

Sabiha Khuram, Ph. D., est une consultante internationale en ateliers de formation des enseignants de l’IELTS, pour le British Council. Éducatrice multilingue possédant une vaste expérience en enseignement et en gestion dans divers milieux secondaires et postsecondaires, Mme Khuram détient un doctorat en leadership pédagogique de l’Université de Northern Washington (É.-U.) et une double maîtrise ès arts en leadership pédagogique et en enseignement de l’anglais de l’Université de Nottingham (Royaume-Uni) et du Kinnaird College for Women (Pakistan).


Julian L'Enfant, The Language Centre, University Saint Mary's

Manager, Academic Services

Julian has worked in education management and administration for over 20 years. Since 2012, he has been the Academic Services Manager (ASM) at The Language Centre at SMU. He also runs the CELTA program, teaches on the MEd TESL course in the Faculty of Education and is an IELTS examiner. Julian’s responsibilities include managing a group of ESL/EAP teachers and managing language courses from pre-A1 to C1 (CEFR), as well as managing off-site courses at partner institutions. Prior to joining SMU, Julian worked as a Cambridge teacher trainer, and spent eight years with International House in Poland as the Young Learner Coordinator and Director of Studies.

Gestionnaire des services universitaires

Depuis plus de 20 ans, Julian travaille en gestion et administration de l’éducation. En 2012, il est devenu gestionnaire des services universitaires à The Language Centre, de l’Université Saint Mary’s. Il dirige aussi le programme CELTA, donne le cours de MEd TESL à la faculté d’éducation, en plus d’être un examinateur de l’IELTS. Les responsabilités de Julian englobent la gestion d’un groupe d’enseignants d’ALS et d’EAP, la gestion des cours de langue de pré‑A1 à C1 (CECR), ainsi que la gestion des cours hors site dans des établissements partenaires. Avant de se joindre à l’Université Saint Mary’s, Julian était pédagogue de Cambridge chargé de former les enseignants et a passé huit ans avec International House, en Pologne, à titre de coordonnateur des jeunes apprenants et directeur des études.


Luna Das, IDP Education

Head of Client Relations and training (Canada)

Luna holds sixteen years of experience in the field of international education with specific focus on international student recruitment and client relations in Canadian and U.S. markets.  Her experience comprises assignments at the EducationUSA (Department of State, USA ), the Canadian Education Center Network, Middlebury College, Vermont (USA) and most recently at IDP Education  as the Head of Client Relations and training (Canada) .

Luna has presented  at  international forums & conferences on varied subject areas related to international education at NAFSA, CBIE 2013,  EducationUSA forums, American Association of Collegiate Registrars (AACRAO), BCCIE, Ford Foundation India, and the Federation of Indian Chambers of Commerce and Industries (FICCI).

Chef des relations avec la clientèle et de la formation (Canada)

Luna possède seize ans d’expérience dans le domaine de l’éducation internationale, se spécialisant en recrutement d’étudiants étrangers et relations avec la clientèle dans les marchés canadiens et américains. Son expérience englobe des affectations à EducationUSA (Département d’État, États-Unis), au Réseau des centres d’éducation canadiens, au Middlebury College, Vermont (É.-U.) et, plus récemment, à IDP Education, à titre de chef des relations avec la clientèle et de la formation (Canada).

Luna a fait des présentations à des forums et des congrès internationaux sur divers sujets liés à l’éducation internationale, à la NAFSA, au congrès de 2013 du BCEI, aux forums d’EducationUSA, à l’American Association of Collegiate Registrars (AACRAO), au BCCIE, à la Ford Foundation India, ainsi qu’à la Federation of Indian Chambers of Commerce and Industries (FICCI).


Mishal Eshai, IDP Education

 Manager, Marketing and Communications 

Mishal supports marketing activities for both the Client Relations and IELTS teams to help meet IDP’s objectives and targets in Canada. In addition to running point on various marketing initiatives including stakeholder engagement, Mishal manages and creates content for IDP Canada’s internal and external communication channels.

A graduate of McGill University, Mishal has 7+ years of experience working in international education and has formerly worked as a student counsellor with IDP in Kuwait.

Chef du marketing et des communications

Mishal appuie les activités de marketing pour les équipes chargées des relations avec la clientèle et de l’IELTS, afin contribuer à l’atteinte des objectifs et buts d’IDP au Canada. En plus d’être responsable de diverses initiatives de marketing, y compris de l’engagement des intervenants, Mishal gère et crée un contenu pour les voies de communication internes et externes d’IDP Canada.

Diplômé de l’Université McGill, Mishal compte 7 ans d’expérience en éducation internationale et a travaillé auparavant comme conseiller d’orientation pour IDP, au Koweït.


Robin Garcha, ICEF

Business Development Manager 

Robin Garcha is the Business Development Manager overseeing Eastern Canada at ICEF. Robin has eight years working in various roles within the international education industry. She played an integral role in launching StudyinBC.com with the BC Council for International Education. A marketer by heart, Robin has a passion for marketing and branding as well as recruitment and strategy development. Robin holds an MBA from the Smith School of Business at Queen’s University.

Gestionnaire du développement des entreprises

Gestionnaire du développement des entreprises chargée de l’Est du Canada à l’ICEF, Robin Garcha a occupé divers rôles durant ses huit années passées dans le secteur de l’éducation internationale. Elle a joué un rôle de premier plan dans le lancement de StudyinBC.com avec le BC Council for International Education. Étant, au fond, spécialiste du marketing, Robin se passionne de marketing et de stratégie de marque, ainsi que de recrutement et d’élaboration de stratégies. Robin est titulaire d’une MBA de la Smith School of Business de l’Université Queen's.


Simon Leclerc, LSC International College

Head of Teacher Training

Simon Leclerc has been involved in the education field, both research and training, since 1997. He is currently head of teacher training at LSC International College (Toronto), instructing on CELTA and Delta courses, while also conducting CELTA assessments in North America.  He is an active member of the TESL Toronto executive committee in the role of Communications Officer and enjoys exploring ways to improve professional development in the Toronto area via pre and in-service training.  Simon holds an MA in Applied Linguistics, a B Education, and a BA in Psychology/Education.  Recent research interests focus mainly on scaffolding use (specifically mediation) in pre-service teacher training.

Chargé de la formation des enseignants

Depuis 1997, Simon Leclerc a travaillé dans le domaine de l’éducation, tant du côté recherche que du côté formation. Il est actuellement chargé de la formation des enseignants au LSC International College, à Toronto, donnant des cours qui mènent au CELTA et au Delta, et s’occupe des évaluations de CELTA en Amérique du Nord. Membre actif du comité exécutif de TESL Toronto, à titre d’agent des communications, il aime trouver des moyens d’améliorer le perfectionnement professionnel dans la région de Toronto, au moyen de formation préalable ou en cours d’emploi. Simon détient une maîtrise en linguistique appliquée, un baccalauréat en éducation et un baccalauréat en psychologie et éducation. Ses recherches récentes portent principalement sur l’utilisation d’étayage (plus précisément de médiation) durant la formation préalable des enseignants.


Patrick Huang

ESL Teacher Educator

Patrick is an ESL teacher educator based in Toronto. He provides training on pre-service and in-service courses for teaching English as a foreign language to adult learners. He has worked in Asia, the Middle East, Europe and the Americas as a course tutor, assessor, and conference presenter. For his MA in Applied Linguistics, Patrick focused on socio-cultural theories, learner identity, queer theory and inquiry. As he continues his PhD studies at the Ontario Institute for Secondary Education, University of Toronto, Patrick continues to investigate interest areas such as intercultural learning, teacher education and identity development, and discourse in language teacher education.

Formateur de professeurs d'ALS 

Patrick est un formateur de professeurs d’ALS établi à Toronto. Il offre une formation préalable et en cours d’emploi pour l’enseignement de l’anglais comme langue étrangère aux apprenants adultes. Il a travaillé en Asie, au Moyen-Orient, en Europe et dans les Amériques comme tuteur, évaluateur et présentateur de conférence. Pour sa maîtrise en linguistique appliquée, Patrick s’est principalement intéressé aux théories socioculturelles, à l’identité de l’apprenant, à la théorie homosexuelle et à l’enquête. Durant la poursuite de ses études doctorales à l’Institut des études pédagogiques de l'Ontario, de l’Université de Toronto, Patrick continue à se vouer à ses domaines d’intérêt, tels que l’apprentissage interculturel, la formation des enseignants et le développement de l’identité et le discours en formation des professeurs de langue.


Nicola Hancox, StudyTravel Magazine

Editor

Nicola Hancox is the Editor of StudyTravel Magazine - the only B2B publication on study travel agents’ desks every month. Reaching 29,400 agents in 127 countries, the magazine is the guide to all things in the study travel industry. Nicola has been a member of the StudyTravel team for over 10 years.

Rédatrice en chef

Nicola Hancox est rédactrice en chef de StudyTravel Magazine – la seule publication interentreprises qui se trouve, chaque mois, sur les bureaux des agents de voyages d’études. Atteignant 29 400 agents dans 127 pays, le magazine est le guide sur tout ce qui a trait au secteur des voyages d’études. Nicola est membre de l’équipe de StudyTravel depuis plus de 10 ans.

Ernest Mulvey, Algonquin College

Director of International Education

Ernest Mulvey has been the Director of International Education at Algonquin College since 2011. He is responsible for leading the College’s internationalization strategy. He has held a variety of positions in administration and teaching in the Canadian college system, including academic Chair at Algonquin College and teaching positions at the University of Ottawa and the Cégep de l'Outaouais. He managed for 10 years for profit educational businesses and currently sits on the Board of Governors for Languages Canada. Ernest earned his master’s degree in education from the University of Ottawa (Ottawa, Ontario) and a Bachelor of Arts (political science) from the University of Regina (Regina, Saskatchewan).

Directeur du Centre de l’éducation internationale

Ernest Mulvey est le directeur du Centre de l’éducation internationale au Collège Algonquin depuis 2011 où il dirige la stratégie d’internationalisation du collège. Il a occupé plusieurs postes différents en administration et en enseignement au sein du système collégial canadien, incluant le poste de chair universitaire au Collège Algonquin et le poste d’enseignant à l’Université d’Ottawa et le Cégep de l’Outaouais. Actuellement, il siège sur le Conseil d’administration de Langues Canada. Ernest est titulaire d’une maîtrise en éducation de l’Université d’Ottawa (Ottawa, Ontario) et d’un baccalauréat ès arts (sciences politiques) de l’Université de Régina (Régina, Saskatchewan).


Anthony Stille, English School of Canada

President

Anthony Stille is the President of the English School of Canada (ESC), a private language school that has been welcoming students to Toronto from around the world since 1999. Anthony has over 25 years of experience in international education. He has been an active voice for the language training industry in Canada and is a current board member of Languages Canada, where he co-chairs the International Affairs Committee.

Président

Anthony Stille est le président de English School of Canada (ESC), une école de langue privée qui accueille des étudiants à Toronto de partout à travers le monde depuis 1999. Anthony possède plus de 25 ans d’expérience en éducation internationale. Il a été une voix active du secteur de l’enseignement des langues au Canada et est actuellement membre du conseil d’administration de Langues, où il copréside le comité des affaires internationales.


Samuel Vetrak, StudentMarketing

Founder and CEO

Samuel Vetrak is the Founder and CEO of StudentMarketing, and a renowned industry strategist. StudentMarketing is a global market intelligence and strategic development company specializing in international student sector. The company provides comprehensive insights on global student mobility patterns and market trends, and helps governments, destinations, associations, investors, institutions, educators, service providers and other stakeholders to succeed in the global international education market. StudentMarketing is a UNWTO Affiliate Member. The company meets highest research industry standards with individual memberships in the world research association ESOMAR.

Fondateur et directeur général

Fondateur et directeur général de StudentMarketing, Samuel Vetrak est un stratège renommé de l’industrie. Entreprise internationale de renseignements commerciaux et de prospection de clientèle, spécialisée dans le secteur des étudiants étrangers, StudentMarketing offre un aperçu détaillé des schémas mondiaux en matière de mobilité des étudiants et des tendances du marché et aide les gouvernements, destinations, associations, investisseurs, établissements, éducateurs, fournisseurs et autres parties prenantes à réussir dans le marché de l’éducation internationale. StudentMarketing est un membre affilié de l’Organisation mondiale du tourisme (OMT) de l’ONU. L’entreprise se conforme aux normes les plus élevées de l’industrie de recherche avec des adhésions individuelles à l’association internationale de recherche, ESOMAR.


Jennifer Wilson, The Canada Homestay Network

Managing Director

Jennifer is the Managing Director for The Canada Homestay Network, a not-for-profit organization that manages the home stay programs for over 30 school boards across Canada, as well as over 40 leading independent high schools, language schools, colleges and universities. CHN was started in 1995 by Jennifer’s mother Robin, and she is proud to have taken on the reins as a second-generation leader. Prior to joining the family business in 2005, Jennifer was a Registered Midwife in Manitoba and BC, and served on the College of Midwives’ Standards Committee and as president of the Midwives Association of Manitoba. Her interest in standards, risk management and policy continues in her work in homestay, and she is responsible for creating and delivering CHN’s ongoing professional development program to their 125 employees. Jennifer has an MBA from Royal Roads University with a specialization in Leadership.

Directrice générale

Jennifer est directrice générale du Canada Homestay Network, un organisme à but non lucratif qui gère les programmes d’accueil de plus de 30 conseils scolaires et 40 écoles secondaires, écoles de langue, collèges et universités indépendants, partout au Canada. Le CHN a été établi en 1995 par la mère de Jennifer, Robin, et elle est fière d’avoir pris la relève comme dirigeante de deuxième génération. Avant de se joindre au CHN en 2005, Jennifer était une sage-femme autorisée et a été membre du comité des normes du College of Midwives ainsi que présidente de la Midwives Association of Manitoba. Jennifer détient une MBA de l’Université Royal Roads avec spécialisation en leadership.


Kana Hashimoto, ILSC Vancouver

Director of Accommodation

Kana Hashimoto has been the Director of Accommodation at ILSC Vancouver and Greystone College for the past 21 years. She has also helped establish accommodation programs across the ILSC Group and is co-chair of the BC Homestay Network. Kana and her team have placed tens of thousands of students over the years, and she has dealt with probably every challenge possible, though she is always surprised by new ones.

Directrice de l’hébergement

Depuis les 21 dernières années, Kana Hashimoto est directrice de l’hébergement à ILSC Vancouver et au Collège Greystone. Elle a aussi aidé à établir des programmes d’hébergement dans l’ILSC Group et est coprésidente du BC Homestay Network. Kana et son équipe ont placé des dizaines de milliers d’étudiants au fil des ans et elle a probablement fait face à tous les défis possibles, bien qu’elle soit toujours surprise par les nouveaux.


Alicia Trembowski, Algonquin College

English Language Professor

Alicia Trembowski has been an English language professor at Algonquin College since 2011. She holds a Master degree in English Linguistics and has had active employment history in teaching ESL/FL/EAP/LINC home and abroad since 2000. Additionally, she is experienced in teaching online and hybrid courses and she provides the language delivery for the government, embassies, Bank of Canada, and the RCMP. She is also the TESL Ontario Theory and Methodology Trainer. In 2017, she presented at Summit on Contemporary Issues at Harvard University, Cambridge, USA and Global Active Learning Summit in Tokyo, Japan, both events organized by 21st Century Academic Forum.

Professeure d’anglais

Depuis 2011, Alicia Trembowski est professeure d’anglais au Collège Algonquin. Détentrice d’une maîtrise en linguistique anglaise, elle enseigne l’ALS, l’ALE, l’EAP et le CLIC au Canada et à l’étranger depuis 2000. En outre, elle possède de l’expérience en enseignement de cours en ligne et hybrides et elle assure la prestation linguistique pour le gouvernement, les ambassades, la Banque du Canada et la GRC. Elle est aussi la formatrice en théorie et méthodologie de TESL Ontario. En 2017, Alicia a fait une présentation au Summit on Contemporary Issues, à l’Université Harvard, à Cambridge, aux États-Unis et au Global Active Learning Summit, à Tokyo, les deux événements étant organisés par le 21st Century Academic Forum.


Jérémie Séror, University of Ottawa

Director of the Official Languages and Bilingualism Institute

Jérémie Séror is the Director of the Official Languages and Bilingualism Institute at the University of Ottawa. An experienced language educator, his research has focused on advanced literacy development and the language socialization of multilingual students in educational settings. His work has focused on content-based language learning and the impact of discursive events such as feedback interactions on language learners’ academic and social achievement. He has also drawn on his expertise with computer-assisted language learning to research the strategies and composition processes of language learners in digital spaces and the application of screen capture technologies for literacy development in second language classrooms.

Directeur de l’Institut des langues officielles et du bilinguisme

Jérémie Séror est le directeur de l’Institut des langues officielles et du bilinguisme, à l’Université d’Ottawa. Professeur de langues chevronné, il a axé ses recherches sur l’alphabétisation avancée et la socialisation du langage pour les étudiants multilingues dans les milieux scolaires. Ses travaux ont porté sur l’apprentissage des langues, fondé sur le contenu, et l’impact d’événements discursifs comme les interactions sur les rétroactions relatives au rendement scolaire et social des apprenants d’une langue. Il a aussi mis à profit son expertise en apprentissage automatisé des langues pour faire de la recherche sur les stratégies et les processus de composition des apprenants d’une langue dans des espaces numériques et l’application de technologies de copie d’écran pour l’alphabétisation dans des cours de langue seconde.